Bevrijdingskruis op de Mont Saint-Sébastien

La Croix de la Libération
Pierre de Couhard, 71400, Autun

De klim naar de top van de Mont-Sébastien wordt beloond met een prachtig uitzicht over Autun. Wandelroute van 10,8 kilometer.

Vertrekpunt route: Parking Piramide van Couhard (Pierre de Couhard)
Aantal kilometers: 10,8 kilometer
Bijzonderheden:  Neem voor de zekerheid een IGN-wandelkaart van de omgeving mee.

Deze wandeling door het bos van Montmain voert naar het bevrijdingskruis dat in 1945 op de Mont Saint-Sébastien is geplaatst. Het is een flinke klim, maar op de top van de berg heeft u een prachtig uitzicht over Autun, de valleien van de Arroux en de Temin en de heuvels van de Morvan.

• Neem vanaf de parkeerplaats bij de Piramide van Couhard, tegenover de kerk, de weg omhoog. Die loopt langs het water. Steek na 1 kilometer via het bruggetje over.
  • Ga dan linksaf en volg 75 meter verderop de gele en groene wegwijzers om zigzag, via 100 treden, omhoog te klimmen tot aan de bosweg.
  • Ga rechtsaf; 100 meter verderop gaat een pad naar links omhoog. Loop 80 meter verder en pak daarna via de treden het pad naar links.
  • Sla na 600 meter rechtsaf. Vervolgens afdalen, de weg oversteken, nog 100 meter rechtdoor lopen en dan na 100 meter de weg naar links nemen.
  • Na 1 kilometer gaat u rechtsaf. Volg die weg, langs het meer (Etang des Cloix) tot de ingang van het Park van Montjeu.
  • Neem de weg naar rechts, die langs de muur loopt, gedurende 2,25 kilometer. Ga dan linksaf en na 50 meter rechtsaf. U komt bij het bevrijdingskruis.
  • Als u met het gezicht naar de stad staat, pakt u de weg rechts die omlaag gaat (rode en witte GR-wegwijzers). Sla na 400 meter linksaf. Vervolg 600 meter verderop de weg naar rechts. Na 750 meter linksaf om het bos te verlaten.
  • Volg het bord links, richting Couhard. Daarna pakt u de tweede afslag naar links.
  • Bij de uitgang van het park, 200 meter verderop, kiest u de weg naar rechts. Volg die gedurende 1 kilometer.
  • Steek de weg over en ga omhoog de Rue de la Cascade in. Volg het stroompje voor de huizen langs naar links. Dan komt u weer terug bij het vertrekpunt.

Deze wandelroute wordt u aangeboden door het Toeristenbureau Grand Autunois Morvan.