Kapel Notre Dame de Lorette

Circuit de la Chapelle
Office de Tourisme Autun
D232, 71360, Morlet

Wandelen door het coulisselandschap rond Morlet en langs de kapel Notre Dame de Lorette. Wandelroute van 6,2 kilometer.
Vertrekpunt route: Kruispunt van de 4 wegen, ten zuiden van Morlet. Dit is het kruispunt waar de D232 afbuigt naar de Rue Dessus. Richting Collonge-la-Madeleine.
Aantal kilometers: 6,3 kilometer
Bijzonderheden:  Neem voor de zekerheid een IGN-wandelkaart van de omgeving mee.

Deze wandelroute, uitgezet door het Toeristenbureau van Autun, voert door het mooie coulisselandschap rond Morlet en langs de kapel Notre Dame de Lorette.

• Neem op het kruispunt de weg naast de twee containers. Bij het massief met bebossing dat rechts te zien is, neemt u de zandweg ertegenover. Die gaat langs een bosschage en wat verderop langs een haag. Beneden komt om u bij een berijdbare weg die in noordelijke richting naar de Kapel Notre-Dame de Lorette leidt.
  • Bij de kapel heeft u een mooi uitzicht over het dorp. Ga niet verder via de asfaltweg, maar loop na de kapel rechtdoor over een met gras begroeid pad dat verderop smaller wordt. Bij de afdaling komt u op de hoofdweg van Morlet naar Epinac.
  • Ga linksaf de hoofdweg op. Na de eerste bocht naar links neemt u de weg omhoog aan de rechterkant. U komt op een plateau en vervolgens in het gehucht “Rue Dessous”. Bij het kruis houdt u links aan (het kasteel ligt dan rechts van u). Bij het kruispunt slaat u rechtsaf. De imposante toegangspoort tot het kasteel ligt dan rechts van u. Vlak na het kasteel neemt u de begroeide weg die rechts omhoog gaat naar het vertrekpunt.