Waterval van Brisecou

Le Chemin des Chèvres
71400, Autun

Wandeling van 6,7 kilometer, vanaf de Piramide van Couhard, naar het watervalletje van Brisecou.

Vertrekpunt route: Autun, Parking Piramide van Couhard (Pierre de Couhard)
Aantal kilometers: 6,7 kilometer
Bijzonderheden:  Neem voor de zekerheid een IGN-wandelkaart van de omgeving mee.

Het vertrekpunt voor deze wandeltocht is de Piramide van Couhard, een grafmonument dat een oude dodenstad van Autun domineert. Onderweg ontdekt u de waterval van Brisecou, de boerderij van Montmain, de wasplaats van Saint-Blaise en de Chemin de la Mine met uitzicht over de bovenstad.

ROUTE:
  • Neem vanaf de parkeerplaats bij de Piramide van Couhard, tegenover de kerk, de weg omhoog. Die loopt langs het water. Steek na 1 kilometer via het bruggetje over.
  • Sla dan linksaf en volg 75 meter verderop de gele en groene wegwijzers om zigzag, via 100 treden, omhoog te klimmen tot aan de bosweg.
  • Ga rechtsaf; 100 meter verderop gaat een pad naar links omhoog. Loop 80 meter verder en pak daarna via de treden het pad naar links.
  • Sla na 600 meter rechtsaf. Vervolgens afdalen, de weg oversteken, nog 100 meter rechtdoor lopen en dan na 100 meter rechts de richting Montmain volgen.
  • Bij de boerderij pakt u de weg naar links, richting Saint Blaise. Na 150 meter rechtsaf slaan en de Chemin des Chèvres gedurende 2 kilometer volgen.
  • Loop verder over de weg die omlaag gaat. Na de haarspeldbocht en het huis neemt u links de weg die afdaalt. Onderaan, waar het asfalt eindigt, gaat u bij de tweede afslag naar links.
  • Bij de uitgang van het park, 200 meter verderop, kiest u de weg naar rechts. Volg die gedurende 1 kilometer.
  • Steek de weg over en ga omhoog de Rue de la Cascade in. Volg het stroompje voor de huizen langs naar links. Dan komt u weer terug bij het vertrekpunt.

Deze wandelroute wordt u aangeboden door het Toeristenbureau Grand Autunois Morvan.