Wijngaarden en Wijnhutjes Givry

Vignes, clos et cadoles
Rue des Bois Chevaux, 71640, Givry

Wandelen langs clos met respectabele namen en door fraaie landschappen. Wandelroute van 8,6 kilometer.

Vertrekpunt route: Wasplaats
Aantal kilometers: 8,6 kilometer

Tijdens deze wandeltocht rondom het gehucht Poncey komt u de wijngaarden en Clos tegen met respectabele namen zoals Saint-Paul en Salomon. Ontdek de landschappen die worden verfraaid met de klokkentorens van Cortiambles, Russilly en Poncey alsmede Maison Dieu in het oosten.

• Loop linksom de Chemin de la Grande Fontaine in en volg de weg richting Choué. Bij de wijngaard linksaf slaan; de weg naar de Les Grands Prétants. Volg richting G3 Choué. Neem rechts de steenachtige weg omhoog door de wijngaarden en naaldbomen tot aan de top (Les Chenèvres).
  • Vervolg de weg in de richting Choué en het dorpje Rusilly in een vallei. Voordat u in dit dorpje aankomt links aanhouden en door de wijngaarden omlaag lopen (nog steeds richting Choué) tot aan een klein bos.
  • Neem de weg die het kreupelhout ingaat (naar Choué) en volg die tot aan het dal. Dal het pad af dat parallel aan de weg langs het stroompje loopt tot aan de weg.
  • Ga rechtsaf en meteen daarna linksaf de weg op die omhoog loopt. Vervolgens via de weg met keien afdalen naar Tambourinette. Daar rechtsaf slaan om bij de D170 te komen.
  • Steek de D170 over en volg aan de overkant de weg omlaag. In Tambourinette slaat u linksaf, de weg omlaag in de richting van Givry. Bij de volgende splitsing rechts aanhouden en verderop opnieuw rechtsaf slaan. Laat de asfaltweg rechts van u liggen en blijf op de zandweg rechtdoor lopen. De weg maakt een haarspeldbocht richting Sauges.
  • Bij de eerste huizen van Poncey de wegoversteken. Neem de Chemin de la Vemoise die links omhoog gaat naar het gehucht Sauges.
  • Bij de kruising linksaf slaan (eerst asfalt en daarna aarde), omhoog richting de weg naar Poncey. Sla dan rechtsaf. U komt door Cortiambles. Maak eventueel een omweggetje links van de fontein. Ga dan omhoog op de weg naar de wasplaats, voorlangs de kerk Saint-Martin, en linksaf voor de Clos Salomon om op de zandweg uit te komen. Dan is het nog een klein stukje om weer terug te komen op het punt waar u bent vertrokken.