Naar de top van de Mont de Rème

Le sentier de la Louve
Beurey, 71490, Saint-Gervais-sur-Couches

Over het "pad van de wolvin", gaat deze wandelroute van 9 kilometer naar de top van de 514 meter hoge Mont de Rème.

Vertrekpunt route: Beurey, Saint-Gervais-sur-Couches
Aantal kilometers: 9 kilometer
Bijzonderheden:

Met bewegwijzering. Neem voor de zekerheid een IGN-wandelkaart van de omgeving mee.

De Mont de Rème is, met 514 meter, net iets lager dan z’n broer, de Mont de Rome (547 meter). Ze liggen tegenover elkaar en zijn genoemd naar Romulus en Remus, de stichters van Rome.

De wandelroute gaat over het Sentier de la Louve, het pad van de wolvin.

Hij start in het landelijke plaatsje Saint-Gervais-sur-Couches, op circa 10 kilometer van Couches, dat een mooi biedt uitzicht op de Mont de Rème. Het loont de moeite om er, voor of na de wandeling, een kijkje te nemen in de prachtige Romaanse kerk.

ROUTE:
  • Vertrek vanuit Beurey waar de RIS-borden staan. Neem het pad omlaag tot aan de wegwijzer GR7. Neem links de richting GR7. Bij de kruising van paden gaat u rechtsaf.
  • Steek de weg over. Ga verder op het pad ertegenover en neem dan het eerste pad naar links dat dwars door het veld gaat.
  • Sla rechtsaf en volg de weg die omhooggaat naar de top van de Mont Rème (gele wegwijzers).
  • Loop links langs de rand van het plateau. Volgt daarna het pad dat begint af te dalen. Ga naar links en vervolgens naar rechts om op het pad naar Viécourt te komen.
  • In het gehucht linksaf en vervolgens de weg naar rechts nemen.
  • Bij de kruising 300 meter verderop links aanhouden. Steek de weg over en neem het kleine weggetje er tegenover. Daarna weer een weg oversteken en verder lopen op het pad ertegenover.
  • Steek de volgende kruising ook over en loop dan nog 750 meter door.
  • Vervolgens linksaf en de weg nemen die door La Grande Chaume loopt (tussen de velden).
  • Bij de waterplas naar links gaan. Na 900 meter, op het kruispunt, linksaf slaan in de richting van Saint-Gervais.
  • Na 500 meter bent u weer terug op het punt van vertrek.

Deze wandelroute wordt u aangeboden door het Toeristenbureau van Autun.