Kasteel van Sully en omgeving

Du château aux hameaux
71360, Sully

Combineer een bezoek aan het kasteel van Sully met een 11 kilometer lange wandeling door de gehuchten in de omgeving.

Vertrekpunt route: Brug over de Drée, ten noorden van het kasteel
Aantal kilometers: 11 kilometer
Bijzonderheden:  Neem voor de zekerheid een IGN-wandelkaart van de omgeving mee.

Combineer deze wandeling met een bezoekje aan het kasteel van Sully: het behoort tot de mooiste Renaissance kastelen van Frankrijk. Hier is de maarschalk van Mac Mahon geboren. Hij was de eerste hertog van Magenta en van 1873 tot 1879 president van de Franse republiek.

Deze wandeltocht, door het dorpje Sully leidt u langs bijzonder erfgoed.

• Vertrek van de parkeerplaats en laat daarbij het kruis links van u liggen. Na 500 meter, op de kruising met de Route de Boutun neemt u de weg rechts die wat afdaalt.
  • Ga weer omhoog via het uitgesleten pad rechts. In het bos loopt het pad weer omlaag. Op de kruising naar links gaan en de weg omhoog nemen naar het gehucht Morgelle. Sla vervolgens linksaf.
  • Na 100 meter rechtsaf de weg omhoog nemen. Na 500 meter linksaf. Na nog eens 500 meter op komt u op de weg. Daar naar links gaan en meteen het pad rechts nemen. Dat daalt 500 meter, langs bomen, en komt dan uit op een weg.
  • Sla rechtsaf en loop door tot Petit Moloy. Voor het meer naar rechts gaan. na 50 meter neemt u het pad links dat dwars door de weilanden loopt. Na 750 komt u bij een kruising. Ga naar rechts, richting Saint-Léger-du-Bois. U komt langs de ovenputten die links liggen.
  • Na 600 meter neemt u, vlak na een bank, het pad naar rechts en arriveert 300 meter verderop in Chaume. Steek de weg over en volg de weg. Het asfalt gaat na de huizen over in een zandweg die omhoog loopt. Bij de kruising, 400 meter verderop, slaat u linksaf. U heeft daar uitzicht op het kasteel van Sully.
  • Vervolgens komt u na 250 meter, waar het gehucht Saint-Léger-du-Bois begint, op de D26. Daar linksaf slaan en vervolgens rechtsaf. Neem de brug over de Drée. Volg de weg die loopt tussen het gemeentehuis rechts en de kerk links.
  • Bij Fontenys gaat u naar links over de oude spoorlijn. Steek de weg over en loop door over de oude spoorlijn. Bij de volgende kruising linksaf slaan. Vervolgens de kruising met de D26 oversteken en nog 300 meter rechtdoor lopen.
  • Sla bij het kruis linksaf. Daarna de eerste weg naar rechts nemen. U komt langs het kasteel. Steek de brug over de Drée over en u bent weer terug op het punt van vertrek.

Deze wandelroute wordt u aangeboden door het Toeristenbureau Grand Autunois Morvan.